dinsdag 22 december 2009

Maatjes


Ties en Abel, vanochtend 9.00 uur

Volgende week kunnen we terugkijken op een bijzonder jaar. We kochten een nieuw huis, kregen Kick erbij en deden dit alles binnen enkele maanden. Voor Ties waren dit een hele hoop veranderingen waar hij opvallend goed op reageerde. Zijn broertje, de verhuizing, een peuterbed ipv ledikant, het ging allemaal redelijk geruisloos. Nu zijn we bij de laatste verandering aangekomen voor de kleine man. Hij gaat afscheid nemen van zijn kinderdagverblijf Oehoeboeroe. We vertellen Ties dat hij naar andere kindjes gaat binnenkort, dat we dan niet meer met de auto hoeven, maar kunnen lopen. Dat zijn groep dan niet Wawwa heet, maar groep 3. Dat zijn geliefde leidster Kezban daar niet is, maar ene Bianca. Ties zegt vrolijk "Oh jaaa" en we vragen ons af of hij het gaat merken.

Maar op dit moment voel ik me er alleen maar slecht onder dat ik hem weghaal bij zijn maatjes. Anna en Tess zijn de vriendinnetjes, maar Abel is zijn grote vriend. Samen zijn het de twee boefjes van de groep. En met de meisjes erbij zetten ze de boel op stelten. En dat kleine peuterkwartet gaan we nu dus uitelkaar halen, omdat wij het toch wel fijner vinden dat we een kinderdagverblijf in de buurt hebben. Dan zijn we niet afhankelijk van de auto met brengen en halen. (lekker belangrijk denk ik nu..) Leidster Kezban heeft het ook zwaar en wil geen afscheid nemen, ze was er sinds de 1e dag dat Ties daar kwam. Ties wordt nu dus vaker dan ooit geknuffeld en alles mag deze laatste dagen van het jaar! Ik zie op tegen het afscheid op de laatste dag van het jaar...ik denk dat Ties me er wel doorheen zal slepen...